Strona główna Ciekawostki Polskie drony „prezentują swe wdzięki” w Izraelu

Polskie drony „prezentują swe wdzięki” w Izraelu

8

Polskie drony „prezentują swe wdzięki

będzie miała swoje stoisko na wystawie AUS&R w Izraelu. O uruchomienie punktu zatroszczyła się Agencja Inwestycji i Handlu, która chce promować polski sektor wśród zagranicznych firm.

Oczekuje się, że wystawa będzie jednym z najważniejszych wydarzeń branży lotniczej i systemów bezzałogowych.

W Polsce rynek systemów bezzałogowych od kilku lat dynamicznie się rozwija a jego wartość nieustannie rośnie. Pod względem przychodów ze sprzedaży w 2017 r. wyniósł on 251 mln zł, podczas gdy dwa lata wcześniej opiewał na 164 mln zł — zaznaczył ekspert PAIH Dariusz Werschner z Polskiej Izby Systemów Bezzałogowych.

Wyniki te, jak twierdzi, są zasługą przede wszystkim małych i średnich przedsiębiorstw, start-upów i „nielicznych ośrodków naukowych”. Według niego ma jedne z najnowocześniejszych rozwiązań regulacyjnych, jeżeli chodzi o drony.

„W Polsce we wrześniu 2018 r. zarejestrowanych było ponad 8,5 tysiąca licencjonowanych operatorów dronów — to światowa czołówka” — podkreśla.

Według szacunków ekspertów około 2025 r. w przestrzeni powietrznej UE będzie na co dzień wykonywać różne zadania około 400 tys. profesjonalnych jednostek bezzałogowych. Łączne przychody z ich pracy będą liczone w miliardach euro.„ jest w czołówce, jeżeli chodzi o militarne zastosowanie systemów bezzałogowych” — wyjaśnił Werscher.

Dzięki uruchomieniu stoiska narodowego na konferencji AUS&R, która startuje dzisiaj, polscy przedsiębiorcy będą mogli nawiązać kontakty z potencjalnymi partnerami biznesowymi.

To ogromna szansa dla polskich firm na drodze w ich ekspansji zagranicznej. To także możliwość nawiązania współpracy i zastosowania nowych rozwiązań, które poprawią konkurencyjność naszych firm na arenie międzynarodowej — ocenił.

Uruchomienie stanowiska odbywa się w ramach programu „Promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe — Marka Polskiej Gospodarki — Brand”, skierowanego do przedsiębiorstw z sektora MŚP. PAIH odpowiada za promocję m.in. sektora części samochodowych i lotniczych.

 

Źródło: Roksana Dworkowska sputniknews.com
Komentarze

Jak oceniasz ten artykuł ?